Στη χώρα όπου γεννήθηκε ο πολιτισμός και πρώτες στον πλανήτη αναπτύχθηκαν οι τέχνες, όπως πλέον γνωρίζουμε, μετά την έκδοση προεδρικού διατάγματος 85/2022, άρα και με την επίσημη τζίφρα της ανώτατης αρχής στης χώρας, ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των "ανώτερων" δραματικών σχολών και σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης!
Και όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση του Σ.Ε.Η. (Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών: "Μάλιστα, το συγκεκριμένο Π.Δ. παραβιάζει κατάφωρα και αυτές ακόμα τις διατάξεις του Ν. 1158/81 ''Περί οργανώσεως και διοικήσεως σχολών Ανωτέρας Καλλιτεχνικής Εκπαιδεύσεως κλπ.'' (ΦΕΚ127/Α/81) και του Π.Δ. 370/83 ''Κανονισμός οργάνωσης και λειτουργίας Ανωτέρων Σχολών Δραματικής Τέχνης (Τμ. Υποκριτικής'' (ΦΕΚ130/Α/83), σύμφωνα με τα οποία «η καλλιτεχνική εκπαίδευση ανήκει στην ΑΝΩΤΕΡΗ βαθμίδα εκπαίδευσης»."
Φυσικά όλος ο καλλιτεχνικός χώρος κινητοποιήθηκε αφού πλέον όλοι οι καλλιτέχνες ανεξαρτήτως βαθμού δυσκολίας και κόπου σπουδών εξισώνονται με απόφοιτους λυκείου με τους καθηγητές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου να είναι ετοιμοι για παραίτηση στο συνολό τους εάν δεν υπάρξει τροποποίηση στο προεδρικό διάταγμα αφού έως τώρα όπως αναφέρουν οι καθηγητές η μεγάλη κινητοποίηση ολόκληρου του καλλιτεχνικού κόσμου και οι προσπάθειες των φορέων να ανοίξουν διάλογο με τους αρμόδιους της πολιτείας υπήρξαν άκαρπες. Είναι πραγματικά συγκλονιστική η απαξίωση των αρχόντων μας προς ολόκληρο τον καλλιτεχνικό χώρο μας. Απαξίωση και ύβρις προς τους προγόνους μας και τον πολιτισμό. Διότι μειώνεις απέραντα τον κόπο και την αξία του μέρους του πλυθισμού που φροντίζει για το "ευ ζην" του μικρού αυτού τόπου ώστε να ζούμε και όχι να επιβιώνουμε μόνο. Φαντάζει ως ψεύτικο σενάριο όπου κάποιοι δαίμονες προσπαθούν να ρουφήξουν και τις τελαιυταίες σταγόνες χαράς, δημιουργίας και πνεύματος από κάποιον μακρινό κόσμο.
Και φυσικά αυτή η κίνηση για την υποβάθμιση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης είναι το κερασάκι στην τούρτα που ονομάζετε "πολιτιστική εξαθλίωση" κάτι που συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια. Φρόντισαν να εξαθλιώσουν τον ίδιο τον πολίτη οικονομικά, κοινωνικά, μορφωτικά έχοντας του αφαιρέσει τα στοιχεία αυτά που θα τον οδηγήσουν στο να παράξει πολιτισμό. Του αφαίρεσαν την δυνατότητα να ασχοληθεί με τα καλλιτεχνικά αφού το εκπαιδευτικό μας σύστημα προωθεί μόνο εργάτες και επιστήμονες, του αφαίρεσαν την δυνατότητα να παρακολουθεί παραστάσεις και συναυλίες αφού ούτε οι απαραίτητοι χώροι υπάρχουν αλλά ούτε και η οικονομική δυνατότητα του πολίτη για πρόσβαση σε αυτούς τους χώρους και φυσικά του αφαίρεσαν την δυνατότητα της δημιουργικής φαντασίας αφού τον εγκλώβισαν σε μία μίζερη καθημερινότητα με μόνο την σκέψη της επιβίωσης.
Και όλα αυτά συμβαίνουν εδώ όπου κάποτε ο Αθηναίος πολίτης όφειλε να ξέρει να τραγουδά και να παίζει λύρα, γι' αυτό από τα παιδικά του χρόνια, μαζί με την γραμματική και τη γυμναστική διδασκόταν και τη μουσική. Οι Σπαρτιάτες, αγόρια και κορίτσια, εκτός από την στρατιωτική εκπαίδευση που έκαναν, έπαιρναν και μια μουσική μόρφωση, που εξ άλλου είχε σχέση με τον πόλεμο, διότι καθώς ξέρουμε, ο αυλός και τα τραγούδια ρύθμιζαν τις κινήσεις του σπαρτιατικού στρατού. Για τους Αρχαίους Έλληνες ο πραγματικά μορφωμένος άνθρωπος ήταν ο «μουσικός ανήρ» ενώ τα Ασκληπιεία (νοσοκομεία της εποχής) είχαν θέατρα τα οποία ήταν μέρος της ίασης των πολιτών.
Ένας πολιτισμός λοιπόν ο οποίος ήταν κατά πολύ ανώτερος του σύγχρονου, τοποθετούσε τις τέχνες στο πιο υψηλό σημείο της ζωής των πολιτών και μάλιστα στην εκπαίδευση και την ιάση. Άρα στους πολιτισμούς όπου υπήρχε πραγματικά ενδιαφέρον για πρόοδο οι άρχοντες φρόντιζαν οι νέοι τους και αυριανοί πολίτες να σπουδάζουν ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ "πολιτισμό"... Τι λέει αυτό λοιπόν για τους σημερινούς μας άρχοντες οι οποίοι και στην περίπτωση που η ίαση ήταν ζήτημα πρωτεύον με την πανδημία πήραν μεταξύ άλλων σαν μέτρο να σταματήσει η μουσική ...
Στην σύγχρονη Ελλάδα υπάρχει ένας πολιτικός φορέας, η "ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ" που έχει στην ηγεσία της τον άνθρωπο που λοιδωρήθηκε όσο κανείς τον Αρτέμη Σώρρα και όμως γράφει ΤΕΤΟΙΑ κείμενα τοποθετώντας τον πολιτισμό στη θέση που του ανήκει:
Σύνταξη: Αμέρισσα Αποκρεμιώτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου